Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

[E3] Zelda niet specifiek voor linkshandigen


Door Rene Groen op 17-06-2010 om 12:45
Bron: Nintendo Everything

Onder de naam Skyward Sword leerden we de nieuwe Zelda titel voor de Nintendo Wii kennen, vandaag enkele nieuwe details over deze game.

Over de ontwikkeling
Bij de ontwikkeling was er een overlap tussen The Legend of Zelda: Skyward Sword en The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Director voor de Wii-titel is Hidemaro Fujibayashi, maar tevens was hij sub-director voor de Nintendo DS titel, waardoor hij zich met twee games tegelijkertijd bemoeide. Toen Phantom Hourglass was afgerond kon hij zich, samen met het hele team, geheel richten op het nieuwe project.

De integratie van Wii-Motion Plus
Met de komst van Wii-Motion Plus was al snel duidelijk dat ze dit ook voor het zwaard van Link wilde gebruiken. Dit ging echter niet vlekkeloos, de bewegingen werden niet goed overgenomen en ze kwamen zelfs op een punt om Wii-Motion Plus geheel te laten vallen omdat het de ontwikkeling teveel tegen begon te werken. Op dat punt kwam Wii Sports Resort echter op de markt en deze titel liet zien dat er wel degelijk een goede implementatie mogelijk was. Ze zijn toen gaan praten met het team achter deze game en deze hebben ze geholpen met de technologie voor Zelda.

De artistieke stijl van de game
In het verleden gebruikte Nintendo het zogeheten toon shading voor Zelda titels, iets wat bijvoorbeeld sterk naar voren werd gebracht in The Wind Waker. Deze stijl was daar erg goed omdat het ging om een zeer jonge Link, maar nu is hij een stuk ouder en wilden ze dan ook een andere stijl gebruiken. Link groeide op, en de artistieke stijl moest mee groeien met zijn leeftijd.

Over de strategie bij het vechten
Bij voorgaande Zelda titels draaide het zwaardvechten vooral om timing, op tijd een vijand aanvallen om deze te raken. Dit keer is deze strategie aangepast, en dien je veel meer te letten op waar de vijand je blokkeert of van welke kant hij zijn aanval op zet.

Over linkshandige spelers
Volgens Nintendo kun je het bestaande model niet simpelweg omdraaien voor linkshandige spelers. Je zou hierbij twee complete games moeten maken omdat je alles in de game dubbel uit moet gaan werken. Bij Twilight Princess werd hiervoor een spiegel gebruikt, waarbij alles omgedraaid werd, maar voor Skyward Sword zullen ze dit niet doen. Ze hopen simpelweg dat iedereen het spel rechtshandig zal spelen.

Over de presentatie van de game:
Nintendo geeft toe dat er enkele fouten waren in de presentatie van Miyamoto, maar mensen zullen de game echt zelf moeten spelen om erachter te komen dat deze fouten niet in de game zitten.

Sowieso konden ze niet alles laten zien wat ze wilden. Graag hadden ze nog enkele kerkerelementen aan het publiek mee gegeven, met name waar je puzzels op moet lossen die zich spreiden over meerdere kamers. Deze elementen zijn weliswaar afgewerkt, maar in plaats daarvan wilden ze zich richten op het vechten, met name de interactie met het zwaard. Ook het wisselen tussen items en vechten terwijl je speelt vormde hierbij een belangrijk deel wat het publiek moest zien.

Kijkend naar het verleden waren er maar enkele items bij dit soort demo's, maar nu zijn er meteen vele items die al gebruikt kunnen worden. Ze deden dit om het wisselen tussen items goed naar voren te kunnen brengen.

Over georkestreerde muziek
Aonuma geeft aan dat de aandacht tot nu toe niet bij de muziek lag. Toen hij dit vroeg aan Miyamoto werden er nog geen besluiten genomen, maar bij de roundtable liet Miyamoto ineens weten dat dit waarschijnlijk gebruikt zal gaan worden voor de titel. Ook Aonuma was hier - in positieve zin - verbaasd over, maar heeft nog geen tijd gehad om er verder over te praten. Hij houdt echter de deur open, wellicht dat Miyamoto namelijk een grapje maakte.




12:48  [E3] Donkey Kong Country details
12:26  Edge met nieuwe scores
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Nelus op 17-06-2010 om 12:54 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Links of rechtshandig, boeiend. Ik ben ook links, maar ik kan heus wel met rechts zwaaien
Die artistieke stijl vind ik trouwens echt top!

Gast (85.145.136.xxx) op 17-06-2010 om 12:54
lekkere discriminatie. zal ik hun eens vragen om gewoon linkshandig te gaan schrijven

Nicholas Vi Britannia op 17-06-2010 om 13:04 [Niv: 42 / Exp: 2122]
Vraag me alleen af of je er een M+ bij krijgt, want ik ga niet zo'n ding los kopen.

Dragons_Slayer op 17-06-2010 om 13:33 [Niv: 13 / Exp: 660]
Ik ben zelf ook linkshandig maar gebruik mn rechthand voor de Wiimote (ook bij een PC gebruik ik de muis met mn rechterhand), tis toch gewoon logisch, de Wiimote is bedoelt voor je rechterhand en de nunchuck voor je linker.

Uchiha_Shadow op 17-06-2010 om 13:37 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ik neem aan dat er bundels met en zonder WM+ komen.

Gast (195.240.16.xxx) op 17-06-2010 om 13:49
Orchestrated music for the win, zeker in een titel as zelda

Snakesonic op 17-06-2010 om 14:22 [Niv: 57 / Exp: 2832]
Link is Links!
Ze moeten voor mij maar een linkshandige game gaan maken. Ik vind dit onvergefelijk.

Gast (82.170.170.xxx) op 17-06-2010 om 15:03
Zijn ze nou echt zo lui om er een spiegel over te leggen... Als ze dat met de meeste DS games kunnen waarom niet met dit?

Gast (188.222.117.xxx) op 17-06-2010 om 15:04
Snakesonic

ach wat maakt het nou uit als Link Links of Rechtshandig is? -_- ik bedoel, er zijn een HELEBOEL Link's in de Zelda wereld, Deze Link is net gewoon een beetje....anders ;p

Uchiha_Shadow op 17-06-2010 om 16:35 [Niv: 344 / Exp: 17178]
@ gast: Zet gewoon zelf een spiegel naast je scherm en kijk in de spiegel ipv de tv

Gast (78.27.37.xxx) op 17-06-2010 om 17:07
:r ik! :r

Silverlink op 17-06-2010 om 17:55 [Niv: 1 / Exp: 49]
degene die over gaan zeiken zijn gewoon eikels!
Zie je microsoft of sony aan komen met een linkshandige controller waarbij alles spiegelbeeld is(Controller dan)! stop bitchin en play the game as is!

Gast (62.195.24.xxx) op 17-06-2010 om 17:57
Of laat het beeld via een tv kaart je computer inlopen, spiegel het met beeldsoftware en laat het via een uitgang weer naar de tv lopen. Met een beetje gehannes kan je de boel ook nog upscalen naar 1080p zo. Beetje omslachtig, maargoed :P

Gast (62.195.24.xxx) op 17-06-2010 om 17:59
@mezelf

Oh nee, dat kan helemaal niet.. Dan is ook je hele controller gespiegeld.. Dan zou je je controller ook opnieuw moeten mappen. Hmm, laat maar :)

Louis Tinner op 17-06-2010 om 18:10 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Zo te zien hebben ze wel geleerd van de makers van WSR. Naast het zwaardvechten ook boogschieten, vliegen en bowlen. Alle vier met gameplay die zeer goed werken in WSR, dat belooft veel goeds voor de diverse gameplayelementen van Zelda wii

gastrion op 17-06-2010 om 21:45 [Niv: 67 / Exp: 3362]
2010=een top jaar voor games

Wii gamer op 17-06-2010 om 22:36 [Niv: 290 / Exp: 14517]
mensen die zeuren over linkshandigheid zijn eikels inderdaad...

Ik vind zelfs dat zeuren over de graphics niet eens zo erg als zeuren over linkshandigheid...

Cervantes op 18-06-2010 om 02:09 [Niv: 117 / Exp: 5871]
um vroeger droegen de linkshandige ook zwaarden met rechts

Gast (83.232.216.xxx) op 19-06-2010 om 19:11
jaja, ga eens op school een toets scrhrijven met links als je recths bent!! wedden dat je de letters niet nettjes kan schrijven? Zo kan je als je links bent niet zomaar alles gemakkelijk met je rechterhand doen, zoals richten en zo.. Het is gewoon naaient.
:(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Legend of Zelda: Skyward Sword
Type:
Game
Releasedatum:
18-11-2011
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media