Het Zweedse Reset Magazine had onlangs de kans om te praten met Shigery Miyamoto, icoon van Nintendo, en Eiji Aonuma, de producer van Twilight Princess. Het interview ging over Twilight Princess en achtergrondredenen om de Zelda serie een radicale verandering te laten ondergaan.
Wat er op E3 te zien was van Twilight Princess, was maar een klein deel van het avontuur. De gameplay leek weinig te veranderen maar de uiteindelijke game zal meer bieden. Zo zal het verhaal lang, duister en complex zijn en zullen er veel meer dungeons zijn.
Aonuma gaf al snel toe dat er veel fouten werden gemaakt bij de ontwikkeling van The Wind Waker. Omdat de game zo groot werd en ze onder druk stonden, kon hij niet toekijken op elk deel van de ontwikkeling en gebeurden er dus fouten. Bij Twilight Princess wil hij die fout niet meer maken, hij zal nauwkeurig overal op toezien.
Na de release van die game kwamen er vijf mensen van het Wind Waker team samen, oorspronkelijk wou men de engine van die game opnieuw gebruiken maar men was het niet eens over de leeftijd van Link. Het verhaal van jonge Link werd vaak genoeg verteld, toen men besloot om Link ouder te laten worden werd ook besloten om een volledig nieuwe engine te gebruiken.
|