Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Hands-On:

Midnight Club: LA


Door Stefan van B op 06-10-2008 om 07:22
Bron: Gamed

Als je iemand Rockstar Games hoort zeggen weet je vrijwel meteen zeker dat deze persoon het heeft over de Grand Theft Auto – franchise. Toch heeft Rockstar Games ook andere franchises, zoals Manhunt, Max Payne en, niet te vergeten, Midnight Club. Binnenkort verschijnt er een nieuw deel in de MC franchise, met de subtitel Los Angeles. De game komt uit op de Xbox 360 en PlayStation 3.

Zoals de subtitel al aangeeft speelt de game zich af in een op schaal nagemaakte Los Angeles. Alle hot-spots die je in Los Angeles zult aantreffen zitten ook in de game, zoals het Hollywood logo en Santa Monica. De stad kent een dag en nacht cyclus waarin je vrij kunt rondrijden. Ook zul je een verhaallijn aantreffen, waarover nog maar minimale details zijn vrijgekomen. Toch zal de game zich alleen beperken tot het racen, waarbij je af en toe superkrachten mag gebruiken, zoals EMP, waarbij je de auto van je tegenstander elektrocuteert en hiermee uitschakelt. De game draait op de Rockstar Advanced Game Engine, welke ons ook al Grand Theft Auto IV bracht.

Op het First Look event kon ik aan de slag met Midnight Club: Los Angeles, om zelf te gaan ervaren wat Rockstar ons heeft gebracht. De game ziet er behoorlijk indrukwekkend uit, dit komt door het grote aantal details dat men heeft aangebracht in de stad en de draw distance, waarmee je behoorlijk ver kunt kijken. Ook het verkeer dat rondrijdt in de stad ziet er heerlijk uit en heeft ook een grote verandering doorgemaakt vergeleken met een generatie geleden, waar je nog vierkante blokken met ronde wielen zag rondrijden. Nu, een generatie later, zie je gedetailleerde wagens rondrijden, iets wat de sfeer alleen nog maar verhoogt.


Die sfeer, die was namelijk al zeer hoog. Als je door de straten rondrijdt voel je echt die Los Angeles vibe op je afkomen. De oranje gloed van de zon die de lucht herkenbaar maakt, om de palmbomen niet te vergeten, die je op elke hoek van de straat staan te begroeten. Natuurlijk zijn er nog meer details die de game erg herkenbaar maken. Ook de checkpoints tijdens races zijn zeer realistisch. Je hebt geen grote rode marker en ook geen afscherming van de weg, zodat je nergens meer heen kan. Neen, de game kent blauwe rookgranaten als checkpoints, deze liggen midden op de weg. Zolang jij er langs rijdt heb je het checkpoint te pakken en kun je op weg naar de volgende. Dit wil echter nog wel eens voor verwarring zorgen.

Als jij zo gefixeerd bent op de weg en niet omkijkt naar je map, dan zul je al gauw het volgende checkpoint missen omdat de rook je niet was opgevallen of omdat rechtdoor rijden de meest waarschijnlijkste optie was. Je zult dus te allen tijde alert moeten blijven, ook omdat er naast je medecoureurs ook gewoon verkeer rondrijdt. Om dit te ontwijken heeft Rockstar één geweldige oplossing bedacht, een soort van tijdvertraging. Als jij door het verkeer heen rijdt zal de camera heel soepel langs je auto bewegen, waarbij de tijd een beetje wordt vertraagd en je zo een heel goed beeld op de weg hebt. Een klein detail dat erg filmisch en spectaculair is, waardoor je de neiging krijgt om de hele tijd in tegengestelde richting door het verkeer te rijden.

Jammer genoeg waren er dingen die ik dan ook weer wat minder vond, zo zul je door de voetgangers op straat heen rijden als ze niet in de gaten hebben dat je eraan komt. Als men de Euphoria engine zou hebben geďmplanteerd, dan kreeg je GTA IV taferelen, wat natuurlijk zeer spectaculair en populair zou zijn. Maar dan zou het spel weer een te gewelddadig karakter krijgen, wat de verkopen natuurlijk niet helpt. Ook bij het botsen zul je niet spectaculair door de voorruit vliegen, maar er langs schaven. Als jij frontaal op een lantaarnpaal wilt crashen, zal de computer je er langs laten schaven, met een kleine snelheidsvermindering. Je kunt dan wel gewoon doorracen, maar realistisch is het dan weer net niet.


Zou je door het een of het ander helemaal stil komen te staan, dan is het ook meteen game-over voor je, want de game is erg pittig. Een verkeerde afslag of een botsing kan al fataal zijn, want je medecoureurs weten namelijk wel hoe ze moeten rijden en racen. Dit kan voor sommige mensen ergerlijk zijn, maar voor andere mensen vergroot dit de uitdaging en daarmee het plezier in het spel. Gelukkig is er dan een mooie keuze uit camerastandpunten die je verlies zullen verzachten. Mijn camerastandpunt bleef al snel hangen in de auto zelf. De zogenaamde cockpitview laat je het dashboard, stuurwiel en dergelijke zien, waardoor de game nog spectaculairder wordt. Zeker tijdens een bocht, waarbij je de wereld aan je voorbij ziet gaan, zal je jouw ogen geen rust gaan geven.

Mijn korte ervaring met Midnight Club: Los Angeles was een geweldige. De game heeft een geweldige vibe, speelt heerlijk weg en bevat een aantal spectaculaire features die de game een meerwaarde meegeven. Tel er een online multiplayer-mode bij op en je hebt een game waarmee je jezelf voor lange tijd kunt vermaken. Ik kijk in ieder geval uit naar het hele spel en kan dan ook niet wachten tot ik mezelf aan de gehele game kan wagen. Als je van arcade racers houdt die het niet al te nauw nemen met realisme, dan gaat Midnight Club: Los Angeles echt iets voor jou worden, en hopelijk zie ik je eind deze maand dan ook online rondscheuren in de straten van deze schitterende stad.



07:32  APB nadert betastatus
06:28  Eyes-On: F.E.A.R. 2
 Reacties (5)
 Pagina: 1
FloriX op 06-10-2008 om 09:42 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Heel vet

im2 op 06-10-2008 om 10:07 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Als jij frontaal op een lantaarnpaal wilt crashen, zal de computer je er langs laten schaven, met een kleine snelheidsvermindering.

En dat is ook zo bij andere wagens?

Stefan Vogels (Redacteur) op 06-10-2008 om 16:10 [Niv: 58 / Exp: 2923]
@ im2duvi: Voor zover ik weet wel

vinnie13 op 06-10-2008 om 16:27 [Niv: 53 / Exp: 2664]
Die is volgens mij veel beter dan burnout.

Gast (86.82.242.xxx) op 09-10-2008 om 20:52
@ vinnie13

burnout is ook een heel ander soort racing game :)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Midnight Club: Los Angeles
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2008
Ontwikkelaar:
Rockstar San Diego
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media