Marvel's Spider-Man 2 speelbaar in verschillende grafische modi
Door Rene Groen op 16-09-2023 om 11:10
Tijdens de PlayStation Showcase kregen we nieuwe beelden te zien van Marvel's Spider-Man 2 die bij velen een goede indruk achter lieten. In gesprek met IGN gaat director Mike Fitzgerald nog wat dieper in op wat we mogen verwachten, om precies te zijn over de grafische kwaliteit.
Volgens Fitzgerald zal er een 30fps mode komen die zich richt op de graphics, een 60fps mode die zich richt op een meer soepele ervaring en een 40fps high framerate mode voor schermen die 120hz ondersteunen, net zoals dat er ondersteuning zal zijn voor VRR. De director geeft niet aan in welke resolutie de verschillende modi draaien, in plaats daarvan laat hij weten: "We like to have our resolution be dynamic and then we have a pretty robust temporal anti-aliasing solution that lets us scale that up and down.”
Eén ding waar we in ieder geval geen rekening mee hoeven te houden, ongeacht welke mode je kiest, is ray-tracing. In tegenstelling tot veel andere games is het uitschakelen van ray-tracing geen optie aangezien het aanwezig is in iedere visuele mode.
quote:“For this game, we're really able to deliver [ray tracing] as a baseline performance mode. There's no mode of this game that has the ray tracing turned off. There’s no need for it. We've really figured out how to deliver what we feel like is the right Spider-Man picture and visuals and we want to make sure every player is seeing that.”