In 2017 begon Donald Trump aan zijn carrière als Amerikaanse president, werd Feyenoord voor het eerst sinds achttien jaar kampioen en was er een aanslag tijdens het concert van Ariana Grande. Allemaal groot nieuws en in dit rijtje past natuurlijk ook prima de aankondiging van Skull & Bones.
De piratengame van Ubisoft moest het succes van Assassin's Creed IV: Black Flag opvolgen en draaide voornamelijk rondom de gevechten op zee. In de jaren die volgden leek deze insteek niet te veranderen, wat wel veranderde was de releaseperiode. Tot nu toe werd Skull & Bones maar liefst zes keer uitgesteld en het lijkt er niet op dat we snel de woeste zeeën kunnen bevaren.
Wat dan ook niet meehelpt is dat de derde creative director, Elisabeth Pellen, heeft aangegeven de ontwikkeling te zullen verlaten. De vrouw was verantwoordelijk voor de reboot en onder haar leiding moesten we er dit fiscale jaar, dat loopt tot en met 31 maart 2024, dan eindelijk eindelijk mee aan de slag. Of dit gaat lukken is nog maar de vraag, volgens insiders is er intern nog geen releasedatum vastgesteld bij Ubisoft en het zou ons niet verbazen als we over enige tijd vernemen dat de release een zevende keer is uitgesteld.
Pellen zou de ontwikkelstudio in Singapore inmiddels hebben verlaten en zijn teruggekeerd naar het hoofdkantoor in Parijs. Naar verluidt zou ze er zeker van zijn geweest dat ze minimaal tot het einde van het jaar in de studio van Singapore zou blijven werken, dat blijkt dus niet het geval. Ubisoft laat hierover weten:
quote: “Five years ago, Elisabeth Pellen went to Ubisoft Singapore with a mission to reboot the creative direction of Skull and Bones. She succeeded, and the Skull and Bones team is now fulfilling her vision to deliver a unique naval action RPG experience to our players.”
The positive feedback received during the recent Closed Beta highlights the invaluable work Elisabeth and the entire team have done,” they added. “Now through the game’s launch, our focus is to offer the best possible experience to players by considering their feedback and further polishing the game.”
De studio in Singapore wordt ook geconfronteerd met een georganiseerde arbeidscampagne van de Creative Media and Publishing Union van het land, na beschuldigingen van intimidatie op de werkplek en oneerlijke behandeling door het bedrijf. Deze week zou hier meer informatie over naar buiten komen.
|