Google staat erom bekend dat ze hun nieuwe projecten sneller afschieten als Lucky Luke die op zijn schaduw richt. Google Stadia lijkt hier een voorbeeld van, een dienst die zich eerst nog op de consument richtte, maar nu een andere insteek lijkt te krijgen.
Google zou de prioriteit achter Stadia steeds meer naar de achtergrond brengen, hetgeen natuurlijk ook niet gek is nadat ze begin vorig jaar besloten om al hun eigen ontwikkelstudio's op te doeken. Momenteel zouden ze vooral kijken naar nieuwe manieren om de streamingtechnologie te integreren op ander vlak, bijvoorbeeld door samenwerkingen aan te gaan met andere partners. Om dit te benadrukken zou er een nieuwe naam zijn bedacht, Google Stadia zou in het vervolg verder gaan als Google Stream.
Google Stadia werd in de markt gezet als een technologie waarmee games met een lage latency via streaming gespeeld konden worden, denk aan Red Dead Redemption 2 en Destiny 2. Deze insteek zou op ander vlak bewaard moeten blijven, zo zou Capcom in gesprek zijn met Google om de technologie te integreren in hun website zodat bezoekers demo's kunnen spelen van hun aankomende games.
Dat er iets moet veranderen lijkt wel duidelijk, hun eigen behaalde doelstellingen werden namelijk niet behaald. Eén van deze doelen was om eind 2020 minstens één miljoen maandelijks actieve gebruikers aan te trekken, iets wat ze volgens bekenden met 25% misgelopen zouden zijn. Momenteel zou minder dan twintig procent van het team achter Google Stadia zich op consumenten richten, de rest zou Google Stream najagen door de technologie aan andere partijen te verkopen. Eén van deze partijen zou ook Bungie zijn, onduidelijk is echter wat de acquisitie door Sony hier van invloed op heeft.
|