Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Assassin's Creed: Unity


Door Rene Groen op 03-10-2014 om 07:37
Bron: Gamed

Fans van de Assassin’s Creed franchise mogen dit najaar niet uit kijken naar één, maar zelfs twee titels. Eerder blikten we al vooruit op Rogue, te verschijnen op de PlayStation 3 en Xbox 360, vandaag is het de beurt aan Unity, welke uit zal komen op de PC, PlayStation 4 en Xbox One.

Bij een nieuw verhaal hoort ook een nieuwe protagonist en dus maken we kennis met Arno Victor Dorian. De man heeft een Oostenrijkse moeder en een Franse vader die lid was van het Assassin bondgenootschap. Arno groeide op in Versailles, waarbij zijn adellijke familie zorgde voor een goede opleiding, met toegang tot de beste docenten en boeken. Aan deze onbezorgde jeugd komt echter een einde wanneer zijn vader, in 1776, komt te overlijden.

Het betekent een grootse verandering in het leven van de achtjarige jongen, hij wordt namelijk geadopteerd door François de la Serre. Dit mag opvallend genoemd worden aangezien hij een grootmeester van de Franse Templars is, de groepering die haaks op de Assassins staat. Uit respect voor de vijand besluit hij echter om Arno, samen met zijn dochter Élise, op te laten groeien. Omdat hij geen kwaad wenst te spreken over zijn biologische vader, en de jongen niet naar de Templar Order wil brengen, verzwijgt hij zijn betrokkenheid bij de Templars. Een lang en gelukkig leven betekent dit niet, enkele jaren na de dood van zijn vader sterft ook François. Het betreft geen natuurlijke dood, maar een moord tijdens een staatsgreep (een zogeheten coup d’état), opgezet door een andere Templar. Na de moord wordt de vinger al snel richting Arno gewezen, die op zijn beurt jacht maakt op de echte schuldige. Het is op dit moment dat hij de echte waarheid leert kennen over de moorden.


De hoofdmoot van de game wordt gevormd door Arno die naar antwoorden zoekt tijdens de Franse Revolutie, waarover jullie meer kunnen lezen in dit artikel. De motivatie ligt ditmaal dan ook op ander vlak dan in voorgaande games. Hij doet niet zijn best om bij de Assassin orde te komen, noch is hij op zoek naar een specifieke locatie of vijand. Ontwikkelaar Ubisoft brengt het een stuk simpeler: ”He is on a redemption quest.” Tegelijkertijd zal hij achtervolgd worden door zijn verleden. Zijn gevoelens richting Élise zijn een zegen en een vloek, ondanks hun gezamenlijke opvoeding is zij een Templar en hij een Assassin. Zal dit een probleem worden of overwint liefde alles? Het is één van de vraagstukken die een antwoord zullen krijgen binnen het spel. Toch benadrukt Ubisoft dat de game niet zozeer draait om wie er nu goed of slecht is vanuit hun orde, het gaat juist om de persoonlijkheid van de diverse karakters.

De ontwikkeling van Unity werd gestart in 2010, na de afronding van Brotherhood. In totaal werken er tien studio’s aan de titel, waarbij veel aandacht uit gaat naar een levendige, echte wereld. Dit komt onder andere tot uiting in de menigte, welke bestaat uit duizenden voetgangers die bijvoorbeeld handen vasthouden of een praatje met elkaar maken. Ook Parijs is in volle glorie vertegenwoordigd, zo is de stad groter dan de gecombineerde landmassa in Assassin’s Creed IV: Black Flag, kun je een kwart van de aanwezige gebouwen binnen stappen en is de Notre-Dame één op één nagebouwd. Om dit mogelijk te maken werden er maar liefst 5.000 manuren aan besteed, waarbij er werd samengewerkt met historici om de kathedraal zo realistisch mogelijk aan de gamer te presenteren.


Met een grootse, open stad aan je voeten is er echter een problematisch punt: het freerunnen. Eén van de speerpunten uit voorgaande Assassin’s Creed games gaf in het verleden nogal eens problemen. Het springen in een hooibaal was een snelle manier om beneden te geraken, het omlaag klimmen was een lastigere opgave. Om dit probleem te tackelen zal Arno nu mobieler zijn, waardoor hij even vloeiend omhoog als omlaag kan geraken. Dit bredere scala aan bewegingen is ook doorgetrokken in andere secties van de game, met een druk op de knop kun je nu namelijk bukken. In deze stand kan Arno rondsluipen en zal hij minder snel worden opgemerkt, waardoor het lijkt alsof hij in de les is gegaan bij Sam Fisher. Ze gaan hierin zelfs nog iets verder, ook Unity krijgt namelijk een last known position-feature. Zien wachters je voor het laatste om een hoek verdwijnen, dan zullen ze hier als eerste naartoe gaan om je te zoeken. Het stelt de speler in staat een omtrekkende beweging te maken en een verrassingsaanval in te zetten.

Hoewel dit natuurlijk makkelijk klinkt, belooft Ubisoft dat Unity een stuk lastiger moet worden dan voorgaande titels. Simpelweg button bashen levert je niets op, verschillende vijanden vereisen verschillende tactieken en tegenover een groep wachters zul je vrijwel altijd het onderspit delven. Gelukkig ben je niet bij voorbaat kansloos, getuige de mogelijkheid om missies coöperatief aan te gaan. Deze Brotherhood missies zijn niet anders dan wanneer je ze alleen zou doorlopen, het is simpelweg een manier om de ervaring met nog eens maximaal drie spelers te delen. Wanneer je deze missies alleen zou doorlopen mis je weliswaar een deel van de coöperatieve spelervaring, het verhaal blijft echter gelijk. Mede hierdoor speelt eenieder als Arno, je beleeft het verhaal alsof jij het hoofdkarakter bent. Het betekent tevens dat de moeilijkheidsgraad niet anders is afhankelijk van het aantal spelers, ze zijn simpelweg makkelijker te klaren wanneer je met meerdere Assassins aantreedt. Naast de Brotherhood missies zijn er ook Heist-missies, waarbij het je doel is om loot te vergaren. Hoe beter je samenwerkt en hoe minder vaak de vijand je opmerkt, hoe groter de loot die je uiteindelijk mag verdelen.


Hoewel de Heist-missies los staan van het verhaal sturen de zogeheten Black Box missies deze juist voort. Nieuw is dat je gedurende de opdrachten alhier een stuk meer vrijheid krijgt. Voorheen diende je een missie direct opnieuw te starten wanneer je niet voldeed aan het opgelegde doel, in Unity is dit niet langer het geval. Wanneer je een gesprek af moet luisteren en hierin niet weet te slagen, mis je simpelweg een stuk informatie dat je verder had kunnen helpen. Je krijgt dan ook geen herkansing. Wellicht mis je hierdoor het bestaan van een meer veilige route richting een doelwit, of had je dit doelwit kunnen overmeesteren zonder dat hij onder bewaking stond. Het zijn slechts enkele mogelijkheden die ervoor zorgen dat je door kunt blijven spelen, zelfs wanneer je faalt in een deel van je opdracht. Een vriend die een zelfde missie heeft gespeeld kan dan ook een hele andere ervaring hebben gehad dan jij.

Om Unity verder te distantiëren van zijn voorgangers, hetgeen positief opgevat mag worden, kan het hoofdkarakter ditmaal naar wens van de speler worden aangepast. Met het voltooien van missies zijn ervaringspunten te verdienen die we in kunnen zetten in vier categorieën: Melee, Health, Ranged en Stealth. Het werkt toe naar het worden van een meester Assassin, waarbij de aanpassingsopties ook uitgestrekt worden tot de kledij. Elementen als kappen, riemen, broeken en schoenen zijn allen te veranderen, ieder met zijn eigen voor- en nadelen. Een sterkere bepantsering zorgt er bijvoorbeeld weliswaar voor dat je meer weerstand kunt bieden tijdens gevechten, tegelijkertijd beperkt het je in je snelheid.


Wanneer je gehoopt had dat deze laatste alinea besteed zou worden aan de competitieve multiplayer, dan zullen we je teleur moeten stellen. De aandacht is uitgegaan naar de singleplayer en coöperatieve ervaring, waarbij er voor het eerst sinds Assassin’s Creed: Brotherhood gekozen is om de competitieve multiplayer ervaring over te slaan. Wat wel terugkeert is de hedendaagse setting, waarbij de hulp van de speler ingeroepen zal worden door de Assassins en het doel is om Arno’s verleden te verkennen. Het hoe en waarom hiervan leren we op 13 november, wanneer Assassin’s Creed: Unity in de winkels ligt. En inderdaad, dit is precies dezelfde datum als dat we aan de slag kunnen met Assassin’s Creed: Rogue. Fans van de serie lijken dan ook een drukke tijd tegemoet te gaan.


07:38  De Franse Revolutie
07:37  Quan Chi maakt opwachting in Mortal Kombat X
 Reacties (6)
 Pagina: 1
elemeNt op 03-10-2014 om 15:56 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Dit gaat de minst verkopende AC game worden! No one likes the French! En verder ook maar bar weinig vernieuwing in de serie.

Gewijzigd door elemeNt op 03-10-2014 om 15:56

Alpha Centyros op 03-10-2014 om 19:11 [Niv: 43 / Exp: 2166]
Niet mee eens, ik vind het juist een grote stap voorwaarts vergeleken met voorgaande spellen. Eindelijk een echte next-gen AC, dit zal de serie goed doen.

Boogieboyz op 03-10-2014 om 20:23 [Niv: 303 / Exp: 15154]
De serie goed doen... gaat het slecht met de serie dan? Het had evengoed miljoenen verkocht, heeft nextgen niet zoveel mee te maken, het zorgt eerder voor een boost in de sales.

Gewijzigd door Boogieboyz op 03-10-2014 om 20:26

Alpha Centyros op 03-10-2014 om 21:34 [Niv: 43 / Exp: 2166]
Nee dat bedoel ik niet. Het hoeft niet slecht te gaan met iets als er nog een grote verbetering aan kan worden toegevoegd. AC is nog steeds zeer succesvol, maar naar mijn mening werd het eentonig en was het niet echt interessant meer. Dus vandaar dat ik zei dat dit next-gen deel weer nieuw leven zal blazen in AC (wat mij betreft).

elemeNt op 04-10-2014 om 13:28 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Wat maakt deze game zo next gen dan? Er zitten toch precies dezelfde dingen in als bij de vorige AC games (op wat kleine toevoegingen na)

thenativedude op 05-10-2014 om 03:16 [Niv: 137 / Exp: 6865]
De eerste assassins creed die ik ga overslaan helaas.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed: Unity
Type:
Game
Releasedatum:
13-11-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media