Momenteel ontwikkelt Guerrilla Games de PlayStation 4-launchgame Killzone Shadow Fall, een First Person Shooter die zich afspeelt in Vekta City alwaar Vektans en Helghast naast elkaar wonen gescheiden door een muur, maar waarbij hun oude oorlog absoluut verder gaat.
In singleplayer loopt de game op een resolutie van 1080p met een framerate van 30fps, wat sommigen toch spijtig vinden voor een First Person Shooter. Op de Eurogamer Expo onthulde Guerrilla Games dat de game in de multiplayer echter op 60fps loopt. Op drukke momenten kan de game hier wel onder vallen, maar dat is volgens hem geen probleem. Op die momenten ben je toch al dood.
The reason for that is tricky. Running 60 has become this Holy Grail. Suddenly people think if you run 60 your game is better. Technically, that's not really true. But what it does do is it makes decisions go from input to on-screen a lot easier. So, having a constant 60 is not actually better than having a 'lot of the time' 60. It sounds weird, but it's actually true. Because usually in the moments where we're going to drop framerate, either you're already dead or it's too late anyway.
De reden dat de singleplayer maar op 30fps draait, is te verklaren door het grafische detail. Er zitten ook meer vernietigbare elementen in deze singleplayer. Men wilde veel grafisch detail en daarvoor wilde men zeker overschakelen van 60fps naar 30fps. In de singleplayer is dit een kleiner probleem omdat je hier meer tijd hebt om te reageren dan in de multiplayer.
|