Ontwikkelaar Capcom werkt momenteel aan Deep Down, een titel waar we gisteren al enkele nieuwe screenshots van lieten zien. Ook nu staat het spel in de spotlights en wel met de volgende details.
- Deep Down speelt zich af in New York, in het jaar 2094. Leden van een groep onder de naam "Ravens" (de spelers) hebben de speciale mogelijkheid om terug te reizen in de tijd, door bepaalde informatie van items af te lezen.
- Het spel heet een 'lees-RPG' om twee redenen: de bovenstaande informatie en vanwege het thema emotie. Dit thema komt voort uit de verschillende kerkers die ieder corresponderen met een verschillende emotie. Door bijvoorbeeld een standbeeld aan te raken lees je diens emoties, waarna de speler de wrok van een boosaardige gedachte door krijgt.
- Het thema 'het achterhalen van de waarheid uit het verleden' is eveneens aanwezig en tevens het doel van de Ravens.
- Capcom wilde een online-only game realiseren om zo iets compleet anders te doen dan hun eerdere ervaringen met Monster Hunter en Dragon's Dogma. Om dit voor elkaar te krijgen was een platform nodig die een onlosmakelijke relatie heeft met online gaming, om deze reden is dan ook gekozen voor de PlayStation 4.
- Door samen te spelen met vrienden kun je de informatie delen die je in kerkers gevonden hebt om zo het mysterie van Deep Down te achterhalen.
- Het is mogelijk om de game solistisch te ervaren, hetgeen tevens een goede manier is om bekend te raken met de game. Vervolgens kunnen ze de uitdaging zoeken om kerkers samen met andere Ravens te doorgronden.
- Producer Ono wil de barričre tussen spelers en online gameplay doorbreken.
- Omdat Deep Down bedoeld is als game die je lange tijd blijft spelen zullen er veelvuldig updates uit worden gebracht. Ook na de release zullen er dan ook wijzigingen doorgevoerd worden om het spel fris aan te laten voelen.
- Er zal een beta beschikbaar worden gesteld, waarbij Ono deze zo snel mogelijk beschikbaar wil stellen na het lanceren van de PlayStation 4.
- Over de console gesproken, de ontwikkelaars vinden de PlayStation 4 prettig om voor te veranderen, hetgeen een welkome verandering is.
- De kwaliteit zoals getoond in de PlayStation Meeting trailer werd redelijk snel gerealiseerd. Het bereiken van zestig frames per seconde werd redelijk makkelijk bereikt.
- Het automatisch genereren van een kerker wordt bereikt door gebruik te maken van de PlayStation 4 kracht. De kerkers zijn overigens niet honderd procent random, maar worden gebouwd naar aanleiding van bepaalde parameters. Aangezien de specificaties van de console te vergelijken zijn met een PC kunnen ze de kerkers genereren met behulp van de kracht van geheugen en computersnelheid.
- De presentatie van de omgevingen ligt dichtbij fotorealisme. De PlayStation 4 is in staat om elementen als schimmel, vuil en roest op uitrustingen te berekenen, waardoor het lijkt alsof deze items zich daadwerkelijk in een echte wereld bevinden.
- De lichtbalk van de DualShock 4 controller geeft de emotie weer van de kerker waar je in speelt. Wanneer een Raven naar een stem uit het verleden luistert komt dit uit de speaker van de controller. Ook de touchpad van de controller zal worden gebruikt.
- Remote Play via de PlayStation Vita zal worden ondersteunt om de game meer comfortabel te kunnen spelen. Het team denkt verder ook na voor een integratie met mobiele telefoons en tablets.
|