Vorig jaar kondigde ontwikkelaar Starbreeze haar nieuwe project aan, Brothers: A Tale of Two Sons. Vandaag blijkt dat het spel drie tot vier uur zal duren, volgens filmmaker en medewerker aan de game Josef Fares een perfecte tijd voor een downloadable game.
In gesprek met Eurogamer laat hij weten dat veel games tegenwoordig te lang door gaan, de ontwikkelaar heeft de lengte hierbij opgeschroefd zodat gamers het gevoel krijgen dat ze waar krijgen voor hun geld. Als voorbeeld noemt hij Max Payne 3, een game die je maar een uur hoeft te spelen om te weten hoe de rest van van de gameplay door zal gaan. Dit is volgens hem echter niet het enige voorbeeld, zo zijn er vele titels waar je makkelijk drie tot vier uur gameplay uit zou kunnen halen.
Volgens Fares moeten gamers zichzelf niet de vraag stellen hoe lang een game is, maar juist of het een goede of slechte titel betreft. Een game moet zo lang zijn als nodig is, hetgeen twintig, maar ook één uur kan zijn. Kijkend naar zijn eigen industrie krijgt hij nooit de vraag hoe lang een film is, in plaats daarvan willen mensen waarde voor hun geld. Ze zitten liever drie uur aan de buis gekluisterd dan dat ze tien uur naar shit zitten te kijken.
Brothers: A Tale of Two Sons duurt drie tot vier uur, maar langer is volgens Fares niet nodig. Binnen het tijdsbestek zul je van alles tegen komen en misschien wel belangrijker; alles eenmaal mee maken. Hoewel ze de mogelijkheid hadden om het spel wel tien uur lang te maken zouden ze hiermee niet de aandacht van de speler vast kunnen houden. Of ze dit nu wel lukt leren we in de lente van dit jaar op het PlayStation Network, Xbox Live Arcade en Steam.
|